2013. február 18., hétfő

Fahéjas "csiga"



Amikor Dinánál megláttam ezt a finomságot, megtetszett. Alap szinten. Viszont amikor elolvastam a bevezetését, azonnal el akartam készíteni. Olyan élvezetesen, ínycsiklandóan ecsetelte a süti előnyeit, finomságát, hogy megkordult a gyomrom. Még aznap este nekifogtam, megcsináltam (csak annyi változtatással, hogy szeletelt almát is tettem a tésztába...nagyon finom lett benne...) és minden reményemet felülmúlta a végeredmény. Nem lehet kellőképpen érzékeltetni ezt az ízharmóniát! Nem lehet szavakba önteni, hogy mennyire puha, édes, fahéjas, almás az íze! El kell készíteni otthon és meg kell kóstolni! Szerintem is langyosan a legfinomabb, de kihűlve sem rossz (Este 9-kor muszáj volt megkóstolnunk a már kihűlt édességet! Valóban nem lehet ellenállni neki...) Csak egy dolgot nem értek: miért "csiga" ez a süti?...:)

Hozzávalók (nekem egy 30*21-es tepsiben sült az édesség és ilyen szép magas lett...):
3 bögre liszt (3*2,5 dl)
fél teáskanál só
1 bögre cukor
1 csomag sütőpor
másfél bögre tej
2 tojás
1 csomag vaníliás cukor
10 dkg olvasztott vaj

A száraz hozzávalókat keverjük össze, egy másik tálban pedig (a vajon kívül) minden egyebet, majd ehhez dolgozzuk hozzá, apránként adagolva a száraz részt. Jól keverjük össze, végül pedig adjuk hozzá az olvasztott vajat is. Az egészet öntsük bele a sütőpapírral bélelt tepsibe.

Most jön a "márványozás" (az eredeti recepthez képest én lefeleztem az adagot):
10 dkg lágy vajat keverjünk ki fél bögre cukorral, 1 evőkanál liszttel és fél evőkanál fahéjjal (egy lágy vajkrémet kell kapnunk) és ezt a krémet halmozzuk egy kiskanál segítségével a tészta tetejére (Dinánál szuper fázisfotókat találtok). A krémhalmokat egy villa segítségével húzzuk szét, így "márványosítsuk" a mintát.

3 db almát hámozzunk meg, magházát távolítsuk el és vágjuk vékony cikkekre. Az almacikkeket nyomkodjuk bele a márványos tésztába.

Az egészet toljuk előmelegített sütőbe és 170 fokon 30-35 percig süssük. (Fontos: ne száradjon ki! A széle legyen aranybarna, szilárd állagú, de a süti maradjon belül puha!)

A megsült édességet még forrón öntsük le az alábbi mázzal: 1 bögre porcukor, 2,5 evőkanál tej (nekem több kellett), 1 csomag vaníliás cukor.


19 megjegyzés:

  1. Óhhh, már itt is csorgathatom érte a nyálam...Dinánál is megtettem már. Kénytelen leszek magam elkészíteni....:-DDD
    Képzeld, képzeld, megcsináltam az Öcsigolyókat, és "Öcsém!!! Szuper-jók lettek!!!" :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kénytelen leszel!!! És akkor a nyálcsorgatás eredménynel fog zárulni: meg tudod kóstolni ezt a remekművet!:)
      Nagggggyon örülök, hogy ízlett az Öcsigolyó! Imádom az ilyen visszajelzéseket:)

      Törlés
  2. Juj, zseni vagy! Almát bele! Hát persze! :D (titkos infó, én már mással is töltöttem, hamarosan jön, hát az is megér egy misét!) Örülök, hogy tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A zseni az, aki ezt a remek sütit megalkotta!!!! Az meg csak külön öröm, hogy almával variálható! Várom a titkos töltelékkel megtöltött verziódat! Cserébe én is elárulok egy titkot: már háromszor kellett igen rövid idő alatt újráznom! Legutóbb tegnap délután 5 órakor álltam neki újból megsütni ezt a sütit! Jelenleg is ott vár rám a konyhában! Alig várom, hogy ebédszünet legyen...:)))))

      Törlés
  3. Nagyon tetszik nekem is. :)
    BIZTOS kifogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  4. Hűha!! Ezt mindenképp kipróbálom - nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  5. Nem is tudom, a kinézete, vagy a leírásod a meggyőzőbb:-) Tényleg nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dinánál én sem tudtam eldönteni...:) Mindekttő nagyon meggyőző volt! És milyen jó, hogy hagytam magam meggyőzni...:)

      Törlés
  6. Látszik azokon a kockákon, hogy mennyire puha. Meg ahogy leírod, hát ha lenne itthon több almám neki is fognék:-) de majd holnap mindenképp megsütöm. Ez százas, hogy hamar fogyós lesz :-)

    VálaszTörlés
  7. Ezt a finomságot kötelező lesz megcsinálnom az almás süti kedvelő lánykám miatt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem fognak csalódni benne a lánykáid:))) Örülök, hogy tetszik a recept és elkészíted:)

      Törlés
  8. Jó ötlet volt almát is tenni bele, tényleg nagyon finom lehet! :) És ahogy írsz róla, hm... én is kedvet kaptam hozzá! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon-nagyon finom, most sütöm másodjára :) Emma

    VálaszTörlés