2012. augusztus 21., kedd

NYÁR-19. hét-HÉTFŐ - Tojásos lecsó


Így nyár vége felé elkapott egy nosztalgikus hangulat: valami igazi nyári ételt szerettem volna enni! Mivel kiscsaládommal együtt imádjuk a lecsót és az idén tojásosan még nem ettük, meg is volt az elhatározás: tojásos lecsót készítünk! De hogy feldobjuk valamivel ezt az egyszerű ételt, pirítottam hozzá kifli karikákat, amik felpuhultak az ízletes szafttól...bejött az ötlet, máskor is ezzel a "körettel" kell tálalnom az ételt:)

Hozzávalók:

1 kg lecsópaprika 119 Ft
fél kg paradicsom 144 Ft
2 nagy fej vöröshagyma 44 Ft
olaj

piros fűszerpaprika őrlemény
6 db tojás 204 Ft

2 db kifli 38 Ft
------------------------------
összesen 550 Ft

A hagymát tisztítás után vágjuk félfőre és egy nagyobb fazékban pároljuk üvegesre az olajon. Közben mossuk meg a paprikát, csumázzuk ki és szeljük csíkokra. A paradicsomot szintén mossuk meg, vágjuk ketté és szeljük további 2-3 darabba (én nem szoktam lehúzni a paradicsom héját a lecsóban).

A hagymára szórjunk a piros fűszerpaprikából, gyorsan öntsük fel kevés vízzel, majd borítsuk bele a paprika csíkokat. Sózzuk meg, öntsünk alá kevés vizet és főzzük félpuhára.

Ezután keverjük hozzá a paradicsomokat, megint sózzuk meg (csak óvatosan...) és pároljuk őket együtt további 10 percig.

Közben a tojásokat verjük fel egy tányérban kevés sóval és öntsük a megpuhult zöldségekhez. Kavargatva forraljuk fel és már zárhatjuk is el alatta a gázt. Szerintem a tojást nem kell rántottára sütni a lecsóban, inkább maradjon krémes állagú.

A kifliket karikázzuk fel és száraz serpenyőben szárítsuk ki.

A kész lecsót a megszárított kifli karikákkal körberakva tálaljuk.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, imádjuk! A párommal, a gyerekek viszont meg nem ennék. Persze gyerekkoromban én sem szerettem, úgy látszik, ehhez az ételhez is meg kell érni! :)

    VálaszTörlés