2012. augusztus 7., kedd

NYÁR-18. hét-KEDD - Hólabda muffin



Gerdinél láttam a receptet, ami azonnal megtetszett, hiszen én is imádom ezt a süteményt, ennek ellenére még sohasem készítettem el. Annyit változtattam rajta, hogy muffin formában sütöttem meg a tésztát, így nincsenek leeső részek. Kicsit izgultam, hogy a piskóta megsül-e a formában, illetve, hogy nem ragad-e bele, de nem történt semmi gikszer. Gyönyörűen feljött és megsült a tészta! A krémen nem változtattam, nagyon finom lett, nem túl édes, mégis ízletes (illetve annyi változtatást eszközöltem csak, hogy főztem bele 5 dkg kókuszreszeléket a mi ízlésünk szerint, illetve kevés citromlével, citromhéjjal ízesítettem). Csokimáznak pedig a jól bevált, kevés pénzből kihozható kakaópor-porcukor-olaj-forró víz variációt választottam. A végeredményről annyit, hogy mindenkinek nagyon ízlett, másnapra alig tudtam csomagolni Bogicának, aki tánctáborban van a héten...:)

Hozzávalók 20-22 db muffinhoz:

a tésztához:
6 db tojás 204 Ft
6 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
fél csomag sütőpor 37 Ft
2 evőkanál kakaópor
3 evőkanál olaj

a krémhez:
6 dl tej 95 Ft
6 evőkanál liszt
16 dkg vaj 138 Ft
21 dkg porcukor 71 Ft
1 teáskanál vanília kivonat
fél citrom leve és reszelt héja 35 Ft
5 dkg kókuszreszelék 74 Ft
a tetejére:
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
3 evőkanál porcukor
1 evőknaál olaj
forró víz

a hempergetéshez:
kb. 5 dkg kókuszreszelék 74 Ft
--------------------------------
összesen kb. 800 Ft

A tésztához az egész tojásokat habosítsuk össze a cukorral (legalább 5 percig keverjük gépi habverővel). A lisztet vegyítsük össze a sütőporral és a kakaóporral, majd 3-4 adagban keverjük hozzá a cukros tojáshoz. Végül adjuk hozzá az olajat is. A muffinsütő horpadásait kenjük ki vajjal, majd lisztezzük be és mindegyik horpadásba tegyünk kb. 2 evőkanál tésztát (a tészta kb. a horpadás 2/3-ad részéig érjen). A formát toljuk előmelegített sütőbe és 200 fokon süssük kb. 20 percig. A megsült muffinokat hagyjuk a formában kihűlni, majd vegyük ki.

Közben a krémhez keverjük simára a lisztet kevés tejjel, majd öntsük hozzá a többi tejet is és alacsony lángon sűrítsük be. A tűzről levéve keverjük hozzá a kókuszreszeléket, a fél citrom reszelt héját és levét is, majd teljesen hűtsük ki. A vajat keverjük habosra a porcukorral és vegyítsük össze a teljesen kihűlt krémmel.

A kihűlt muffinokat vágjuk ketté és töltsük meg kb. 1 evőkanál krémmel, majd kenjük meg az oldalát is, amit kenés után forgassunk meg a kókuszreszelékben.

Ha mindegyik muffint betöltöttük és megkentük, készítsük el a mázat: a kakaóport keverjük össze a porcukorral, olajjal, majd kézi habverővel annyi forró vizet adjunk hozzá, amennyivel egy nem túl folyó állagú, de jól kenhető krémet kapunk. Ezzel a krémmel kenjük meg a muffinok tetejét.

Tegyük hűtőbe mindet és jól lehűtve tálaljuk.

(a fenti mennyiségből elég sok krém lett, maradt ki belőle, amit félretettem és holnap egy másik sütinél fogom felhasználni)


4 megjegyzés:

  1. Óh igen, igen... a szívem közepébe találtál az egyik nagy kedvencemmel! És hogy nincsenek leeső darabkák?-Profi vagy!!!

    VálaszTörlés
  2. Egyik kedvenc sütim! Bár nálunk kozáksapka néven fut (de nem olyan?:) :)Nagyon ügyes valósítottad meg, költségkímélő módon :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy, és milyen jó ötlet muffinformában sütni! :) Mindig az tart vissza a hólabda sütésétől, hogy macerás, így viszont egyszerűbb a dolog és így is nagyon mutatós! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Lányok! KÖSZÖNÖM a dicsérő szavakat, úgymint "profi", "ügyes", "mutatós" (na nem én, hanem a muffin...), nagyon jól esik:)

    VálaszTörlés